2014. augusztus 5., kedd

Wacken 2015

Szombaton bejelentették a jövő évi Wacken fesztivál első 15 zenekarát. Amikor megláttuk a listát, nem volt kérdéses, ott a helyünk! A jegyárusítás vasárnapról hétfőre virradó éjszaka kezdődött, ennek megfelelően én is bekészítettem a hideg élelmet és a bankkártyát a laptop mellé, hiszen tudtam, tavaly 48 órán belül elfogyott a 100.000 jegy... Ezek után nem volt más dolgom, mint várni az éjfélt.

Mint az várható volt, a nagy érdeklődés miatt, mihelyt megnyitották a rendszert, az egyből le is fagyott. Kellett kb. öt perc mire a rendszergazdák észbe kaptak. Ezután persze várólistára kerültünk, a rendszer egyesével engedte be a fesztiválozni vágyókat, mivel így elvileg "folyamatosabbnak és zavartalanabbnak" kellett volna lennie a jegyvásárlásnak... Ehhez képest már majdnem hajnali 4 óra volt amire megkaptam a visszajelző e-mailt. De a feladatot teljesítettük, és ott leszünk a 2015-ös Wackenen.


Másnap "reggel" meglepődve láttam, hogy délre már az összes jegy elfogyott, a honlapra is kikerült a sold out felirat, immár tizedszerre. Büszke vagyok arra, hogy én leszek az egyik abból a 100.000 szerencsés emberből, aki jövőre ellátogathat Wackenbe.


És akkor nézzük azt a 15 zenekart, akik már biztos, hogy ott lesznek, és akik meggyőztek minket arról, hogy végre ideje 1300 km-t utaznunk...

a 2015-ös Wacken első hivatalos trailerje

Trans-Siberian Orchestra és a Savatage
Mindkét zenekarnak egy lesz az egyetlen 2015-ös koncertje Európában. Őszintén szólva, miattuk döntöttünk úgy, hogy mennünk kell. A TSO-t láttam januárban Bécsben, és egyszerűen elvarázsoltak. Persze tudtam, hogy óriási show-ra kell számítani, de amit ott átéltem... Akkor el is döntöttem, ahányszor csak lehetőségem lesz, mindig megnézem őket.
És hát a Savatage... egy zseniális zenekar, fantasztikus zenészekkel, tökéletes és magával ragadó dalokkal... A zenekar 2002-ben turnézott utoljára, illetve 2003. októberében adtak egy koncertet Floridában Chriss Oliva halálának 10. évfordulója alkalmából. A Savatage zenekarnál nem lehet tudni, hogy mikor állnak újra színpadra, vagy hogy egyáltalán színpadra állnak-e még, szóval ezt a bulit nem szabad kihagyni. Nem is beszélve arról, hogy olyan dalokat fogunk valószínűleg élőben hallani, mint a Hall of the Mountain King, a Gutter Ballet, az Edge of Thorns vagy a Dead Winter Dead...

az egyik legismertebb Savatage dal a Trans-Siberian Orchestra előadásában

Running Wild
Tudom, hogy sokan imádják a Running Wild-ot, sőt istenítik őket, de be kell vallanom, hogy azok alapján, amit eddig hallottam tőlük, nem értem, hova ez a nagy bálványozás... Az igaz, hogy van még mit bepótolnom  az elkövetkezendő egy évben a munkásságukat tekintve, de engem ez a név bejelentése annyira nem nyűgözött le. De ennek ellenére mindenképpen bele fogok nézni a koncertjükbe, hiszen 2009 óta nem álltak színpadon, ki tudja, mikor lesz rá megint lehetőségem.

In Flames
Kétszer láttam eddig őket, 2009-ben Zágrábban és 2004-ben a Sziget fesztiválon, bár erről a koncertről csak annyi emlékem van, hogy feltűnt Björn zebramintás tetoválása... Jó lesz őket újra látni egy kicsit felnőttebb fejjel, és hát apu egyik kedvenc zenekara az In Flames, kell ennél több?

In Extremo
Őket is kétszer láttam, a 2012-es Metalfest-en Miningben, illetve pár nappal ezelőtt Grazban. Ha nem is értem minden dalszövegüket, hiszen németül énekelnek, akkor is el kell ismernem, hogy nagyon hangulatos koncerteket adnak, amiket rengeteg pirotechnikával tűzdelnek meg, így látványnak sem utolsó...


U.D.O.
Utoljára februárban láttam őket a Barba Negrában, ahol egy nagyon jó kis bulit adtak. A wackeni koncert érdekessége, hogy Udo most a német hadsereg nagy zenekarával lép színpadra. Biztos vagyok abban, hogy egy nagyon különleges koncert láthatunk majd.

Sabaton
Na jó, a Sabaton már tényleg a könyökömön jön ki, minden évben látom őket legalább háromszor... Először 2009-ben voltam a koncertjükön, amikor még a HammerFall előzenekaraként léptek színpadra, akkor élveztem is, nem ismertem őket előtte, most viszont egy kicsit már sok belőlük...

Amorphis
A két évvel ezelőtti Wackenen egy különleges akusztikus koncerttel léptek fel, jövőre az 1994-es Tales from the Thousand Lakes c. albumuk programjával térnek vissza.

Death Angel
Kétszer láttam őket, két Metalfest-en, egyszer itthon, egyszer pedig Miningben, de sajnos egyik esetben sem teljes programmal. Remélem, ez most változik...

Powerwolf
Valaohogy velük is úgy vagyok, mint a Sabatonnal... Többször láttam már őket, tudom, hogy az emberek megőrülnek értünk, pedig semmi ördöngösség nincs a zenéjükben, sőt...

Ensiferum
Viking metal Finnországból, a legjobb párosítás...

Kataklysm
A Masters Of Rock-on sajnos kihagytam a koncertjüket, de most legalább lesz esélyem pótolni. A 2011-es magyar Metalfest óta szeretném megnézni őket "nyugodt körülmények" között, most talán erre is lesz lehetőségem.


Cannibal Corpse
Már 2004-ben, a legelső találkozásnál levettek a lábamról. Persze akkor még nem a zenéjükkel, hanem azzal a baromira kedves fogadtatással, amit az akkori 10 éves énem kapott a nagy morcos bácsiktól. :)

Sepultura
Lassan már minden évben látom őket, tavaly pl. Szombathelyen, idén a Plzen-i Metalfesten. Sajátos megjegyzés, hogy a tavalyi koncert után egy kicsit sokkoló volt Csehországban kopaszon látni Derrick Green-t...

Thyrfing
A 15 névből ők az egyedüliek, akiket nem ismerek, így nem is nagyon tudok róluk nyilatkozni...


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése